Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat riskerar tappa SJ

Publicerad: 24 Oktober 2001, 11:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

SJ, som är kund hos Carat, ser över sina byåravtal. Bolaget köpte medier för 37 miljoner kronor brutto förra året. (Uppdaterad)


- Det stämmer att vi ser över våra byråavtal och det är troligt att det blir

någon ny upphandling, säger inköparen Claes-Håkan Wadsten som ansvarar för

upphandlingen tillsammans med marknadschef Gunilla Asker.

Att SJ väljer att säga upp byråavtalen förklarar Claes-Håkan Wadsten med

omorganisationer inom bolaget.

- Att vi har haft vd-byten och fått ny marknadschef har med saken att göra,

säger han.

Enligt marknadschef Gunilla Asker beror inte mediebyråöversynen på missnöje med

Carats arbete.

- Det har fungerat jättebra med Carat, byråerna vi har jobbat med är med i

spelet som alla andra, säger hon.

Har faktumet att Johan Drakenberg lämnat Carat spelat in i beslutet?

- Absolut inte.

Vilka egenskaper vill ni att er framtida mediebyrå ska besitta?

- Jag kan inte säga något om mediebyråbiten ännu, eftersom vi inte är riktigt

klara med vårt eget tänk på den punkten.

Även avtalet med reklambyrån Tempel ska ses över.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.