Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat kan tappa Telenor

Publicerad: 20 Februari 2009, 11:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

En av Sveriges största annonsörer, Telenor, upphandlar mediebyrå. Därmed kan nuvarande partnern Carat tappa ett jätteuppdrag.


Tidigare i dag kom beskedet Carat dragit in alla Saabs annonser tills vidare. Samtidigt kan Carat tappa en storkund då telejätten Telenor ser över sitt mediebyråsamarbete.

Upphandlingen ska ha inletts förra veckan, uppger källor till Dagensmedia.se.

Anne Årneby, varumärkeschef för Telenor, bekräftar att en upphandling är inledd men vill inte ge några andra kommentarer än detta:

- Vi upplever att vi har fått ändrade behov eftersom vi har omorganiserat och nu är tre varumärken. Vi vill ha en partner som kan hjälpa oss med att samordna medieköpen.

Telenors reklamköp uppgick till 311 miljoner kronor brutto förra året.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.