Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat får miljödiplom

Publicerad: 26 Februari 2009, 09:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Mediebyrån Carat utropar sig till den första miljödiplomerade mediebyrån.


Läs mer i Dagens Media nummer 1, 2009. Dagens Media har tidigare berättat om hur medier som MTG Radio och JCDecaux har börjat profilera sig som miljövänliga i ett försök att locka annonsörer.

Carat har nu hoppat på tåget och utbildat alla medarbetare i miljöfrågor. Efter ett antal åtgärder, som införandet av dubbelsidiga utskrifter, återvinning och slopandet av läskautomater, har mediebyrån nu fått ett "miljödiplomering vid Göteborgs Stad inom ramen för Svenska Miljöbas".

- Utöver de miljövinster som våra åtgärder bidrar med, vill vi också få upp miljöaspekten på agendan i vår dialog med samarbetspartner och kunder. Ju fler som engagerar sig desto bättre, säger Daniel Roos, miljöansvarig på Carat Sverige, i ett pressmeddelande.

Läs mer om mediernas och byråernas syn på miljöarbete i Dagens Media nummer 1, 2009.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.