Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat drar sig ur ICA-pitchen

Publicerad: 4 Februari 2000, 09:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Mediebyrån Carat har bestämt sig för att dra sig ur pitchen för kontot ICA/Haakon/Statoil.


Anbuden, som gick ut till mediebyråerna för en vecka sedan, skulle lämnas in

idag och presenteras på måndag. Men Carats VD Patrik Ståhle har bestämt sig för

att Carat inte lämnar in något förslag.

- Det beror främst på att ICA kräver total exklusivitet. Det är ingenting vi

kan ställa upp på. Vi jobbar redan med kunder i det här segmentet och kan inte

slänga ut dem för att ta in ICA. Det är inte vårt sätt att jobba helt enkelt.

Vi har förslagit ICA en mängd olika alternativa lösningar men de är stenhårda

på exklusiviteten.

- Det andra skälet är att det är för kort om tid. Om vi verkligen pressat oss

hade vi kunnat ta fram planer och strategier men det känns som att det är för

kort om tid för att göra en riktigt genomarbetad presentation. Det är ju en

annonsör som köper medier för närmare 1 miljard brutto.

Pitchen gäller ICA/Haakon/Statoils medieköp i Norden och Baltikum.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.