Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cap & Design ger ut tidning med Fotosidan.se

Publicerad: 9 April 2008, 08:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

IDG-tidningen Cap & Design som ger ut tidningen Proffsfoto startar ett gemensamt tidningsprojekt med nordens största fotocommunity, Fotosidan.se. Tidningen ska heta Fotosidan Magasin och ska ges utmed fyra nummer per år.


Ambitionen med Fotosidan Magasin är att slå en bro mellan amatör- och semiprofessionella fotografer och proffsfotografer.

- Användarna på Fotosidan.se får ladda upp bilder i en pool och de som väljs ut publiceras i Fotosidan Magasin där de bedöms av proffsfotograferna som också kommer med tips på hur bilderna kan göras bättre, säger Joakim Allwin, affärschef på Cap & Design och Proffsfoto.

Han fortsätter:

- Det bli inga kameratester eller artiklar om efterbearbetning som man kan hitta i andra fototidningar. Fotosidan Magasin är helt och hållet dedikerad att hjälpa halvprofessionella fotografer bli bättre.

Första numret av tidningen kommer ut någon gång under perioden augusti/september och Cap & Design siktar på att få ut ytterligare ett nummer innan årsskiftet. Målet framöver är att ge ut fyra nummer per år. Upplagan ligger på 10.000 ex.

Fotosidan Magasin ska marknadsföras mot läsarna genom Proffsfoto och Fotosidan och till annonsörerna via IDGs säljavdelning. Joakim Allwin tror att tidningen är intressant för annonsörerna.

­ Vi erbjuder två helt olika målgrupper genom Proffsfoto och Fotosidan Magasin. Fotosidan har över 100.000 medlemmar och 50.000 unika besökare varje vecka. Det är en bra stomme att bygga på.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.