Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Canon väljer PHD

Publicerad: 3 juni 2009, 11:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Canons mediebyråupphandling är klar. Den japanska elektronikjätten avslutar nu sitt samarbete med Mediaedge CIA och väljer PHD.


Uppdraget gäller medieköp och planering för affärsområdena Corporate, Consumer Imaging och Business Solutions i Europa, Mellanöstern och Afrika. Pitchen styrdes från Canons Londonkontor.

Canon har enligt ett pressmeddelande stora expansionsplaner i regionen och har som mål att bli ett topp-100 varumärke på global nivå. Kontot är enligt Brand Republic värt knappt 600 miljoner kronor. I Sverige spenderade Canon drygt 26 miljoner kronor brutto på medieköp förra året.

Sponsring av europeiska fotbollslag utgör en stor del av Canons marknadsföring.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.