Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Canon i välgörenhetskampanj

Publicerad: 3 December 2012, 12:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:02

I Canons nya julkampanj går 30 kronor av varje såld produkt till Röda Korset. Syftet är att visa att kamerajätten tar socialt ansvar.


Ämnen i artikeln:

Röda KorsetCanon

Kampanjen är en del av Canons csr-strategi och förhoppningen är att bolaget i framtiden ska förknippas mer med välgörenhet.

– Inom kläd- och dagligvaruhandlen är det inte ovanligt att kommunicera välgörenhet som ett mervärde för konsumenter vid köptillfället. Inom teknikhandeln är det mer nytt, men vi är övertygade om att det är lika relevant därför att socialt ansvar hos företag är relevant för konsumenten, säger Sophie Psarris, kampanjansvarig på Canon, i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som har tagits fram av retailbyrån Workshop, kommer bland annat att marknadsföras med annonser i Metro och Dagens Industri.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Röda KorsetCanon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.