Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Canal Plus kampanjar med hockeystjärnornas skägg

Publicerad: 23 februari 2007, 15:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Tävlingen Slutspelsskägget dyker upp på internet lagom till att elitserien går mot slutspel. Vardagshjälten Robert Johansson klättrar i trafikljusen i Stockholm och sjunger hjältesånger. Canal Plus försöker hitta annorlunda kreativa lösningar för att marknadsföra sina program.


KG

Karin Grahn-Wetter


Det betyder otur att raka av sig skägget före slutspel. Därför får hängivna fans skicka in bilder på sitt växande slutspelsskägg till en tävling som ordnas av Canal Plus. I filmen där tävlingen presenteras visar en Brynässupporter hur han stödjer sitt lag genom att stjäla skägg.

- Det är samma sätt att försöka hitta nya vägar och jobba med marknadsföring på ett kreativt sätt, förklarar Ulrika Freidlitz, pr-chef för Canal Plus i Norden.

Fredagen den 13 oktober förra året invaderades Stureplan av zombies som ett sätt att marknadsföra tv-serien Masters of horror. En liknande kampanj startade i början av februari, då vardagshjälten Robert Johansson började dela ut kanelbullar på stan iklädd trikåer och röd mantel och uppmana människor att göra goda gärningar. De goda gärningarna marknadsför tv-serien Heroes.- Vi vill lyfta fram budskapet i serien istället för att bara prata om själva serien och dra handlingen, förklarar Ulrika Freidlitz.

Filmen om vardagshjälten Robert har setts av omkring 10.000 personer.

Vardagshjälten Robert Johansson, som även är webb-producent på Canal Plus, har lovar att sjunga hjältesånger på Norrmalmstorg imorgon om han lyckas samla 100 goda gärningar innan dess.

- Jag hoppas att det inte blir femton minusgrader. Den där hjältedräkten är iskall, säger han.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev