Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Canal Digital utmanar Boxer - ska öka säljet med 200 miljoner

Publicerad: 29 Januari 2009, 14:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Canal Digital rullar ut en storkampanj för att positionera sig som den ledande hdtv-leverantören och för att ta andelar av Boxer. Målet är att 66 procent av kanalens nya kunder ska välja hdtv och att öka försäljningen med 200 miljoner kronor på tre år. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Canal Digital har tidigare kommunicerat fördelarna med hdtv generellt. Nu byter man fokus och lyfter fram sitt eget varumärke. Siktet är framför allt inställt på Boxer-kunder, som i dag inte har tillgång till hd-tv.

- Det knepiga med hd-tv är att man inte fattar hur bra det är innan man har sett det. Det försöker vi nu dramatisera i filmen, med två familjer där en har och en inte har hd-tv. Vi spelar bland annat på den klassiska avundsjukan mellan grannar, säger Canal Digitals reklamchef Tommy Kjellberg.

Tre filmer kommer att rullas ut, med start den 2 februari, i TV4, TV3, TV6 och TV8. Filmerna har spelats in i Sydafrika och ska ge känsla av amerikanskt 50-tal. Filmerna är framtagna av Grey.

Canal Digitals primära målgrupp är villahushåll. Målen är högt satta.

- Vi har en aggressiv målsättning. Men vi ser att hela den svenska befolkningen är digitala i och med den analoga nedsläckningen och många sitter hemma med en fin platt-tv som man lagt mycket pengar på. Men de har också en sämre bild än de hade tidigare eftersom de har en operatör som inte klarar av hdtv, säger Tommy Kjellberg.

Uppdragsgivare:Reklamchef: Tommy KjellbergMarknadsdirektör: Lars Jungerth

Byrå: Grey StockholmAD: Rikard HolstCopy: Dan LorentzonByrå Producent: Christer HinderothPlanner: Sten AndersenProj. Ledare: Douglas SandorProd. Ledare: Jessica AronssonProd. Bolag: Camp DavidRegissör: Johan SkogProd.: Lolo UgglaFotograf: Pär EkbergTelecine & Ljud: StoppOnline: Redrum

Mediebyrå: Mediacompany Pr-byrå: Cohn&wolfe

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.