Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Canal 69 ökar reklamtrycket

Publicerad: 9 April 2008, 09:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Nu lanseras Canal Plus porrkanal Canal 69 på allvar. Kanalen ska under april marknadsföras externt på diverse internetsajter.


Dagens Media kunde i augusti förra året avslöja att Canal Plus skulle starta den renodlade porrkanalen Canal 69.

Kanalen startade sina sändningar i november, samtidigt som reklambyrån Brand Reality arbetade för fullt för att ta fram en kampanj för Canal Plus nya erbjudande och utbud.

Hittills har Canal 69 legat lågt med marknadsföringen. Kanalen har endast kommunicerat med trailers i Canal Plus egna kanaler samt via den egna hemsidan Canal69.se, som nyligen har byggts ut och fyllts med ett större innehåll.

Nu ska Canal 69 för första gången börja göra extern reklam.

- Det är först nu som vi gör något av den. Under april ska vi göra lite marknadsföring på valda ställen på internet, säger Mats Örbrink, programdirektör på Canal Plus.

Canal 69 är fristående från Canal Plus övriga utbud och säljs separat. Mats Örbrink har ännu inte fått några siffror över hur Canal 69 har sålt.

- Vi har inte någon direktrelation med våra kunder, utan det går ju via operatörerna och deras redovisningar. Så just nu har jag ingen siffra faktiskt. Men efter aprils månads utgång kommer det nog att finnas det.

Under april blir den svenska erotiska skådespelerskan Puma Swede Canal 69s stora dragplåster. Kanalen ska premiärvisa en film med Puma Swede varje fredag och lördag under hela månaden.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.