Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cable & Wireless timade rätt med kampanj

Publicerad: 22 Juli 2002, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Bredvid en artikel på DN.se om telekombolaget Worldcoms konkurs hittar man en annons från Cable & Wireless med budskapet "What if your telco provider doesn't exist anymore?"


Internetleverantören startade för tio dagar sedan en kampanj där tyngdpunkten låg på att visa hur finansiellt stabilt företaget är. Idag hamnade alltså en av annonserna på DN.se bredvid en artikel om Worldcoms konkurs.

- Jag tror att vi har haft lite tur med placeringen. Vi hade på känn att det skulle skrivas mycket om Worldcom och därför drog vi igång kampanjen, säger Rafael Leadbetter, marknadschef för norra Europa på Cabel & Wireless Global.

Cable & Wireless ville även svara på A&Ts marknadsföring i Dagens Industri och går samtidigt med annonseringen på DN.se med kvartsannonser i DI.

- A&T tryckte på att de var den finansiellt stabilaste leverantören av data och internet. Vi anser att vi också är det och vill även visa att Cabel & Wireless står för säkerhet och kvalitet, säger Rafael Leadbetter.

Hur mycket kampanjen kostat vill inte Rafael Leadbetter säga. Cabel & Wireless använder sig främst av dr och event i deras övriga marknadsföring.

Cable & Wireless är en av världens största internetleverantörer. Företaget levererar bland annat data- och internettjänster till över 70 länder.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.