Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Byråfusionens effekter klara nästa vecka

Publicerad: 8 November 2001, 11:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

En tidsplan för fusionen mellan CIA och The Media Edge kommer att upprättas nästa vecka.


- Europacheferna och de globala cheferna i WPP och Tempus ska vara klara med

aktionsplaner för de olika marknaderna under nästa vecka. Då kommer vi att få

ett tidsperspektiv för den här fusionen, säger Nike Carlstoft, Sverige-vd för

The Media Edge.

När blir det klart vem som ska leda den nybildade byrån?

- Vi kommer att ha mer information nästa vecka, ingenting är klart idag.

Hur många kommer att få gå från CIA och The Media Edge i samband med fusionen?

- Förhoppningsvis ingen. Men vi har inte all information ännu.

Klart står i dagsläget att den nybildade byrån även i fortsättningen kommer att

hållas åtskild från Mindshare, som också ingår i WPP.

- Mindshare förblir ett systerbolag som vi har gemensamt holdingbolag (GME)

med, säger Nike Carlstoft.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.