Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Buzzador nätverkar

Publicerad: 14 Januari 2009, 08:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Word-of-mouth-byrån Buzzador tredubblade sin omsättning mellan 2007 och 2008. I år siktar företaget på att omsätta 50 miljoner kronor. Samtidigt går man ihop med amerikanska BzzAgent och tyska TRND och bildar ett nätverk.


Buzzador har funnits i Sverige sedan 2005. Men det är först nu affärerna har börjat ta snurr, säger vd Pär Thunström.

Buzzador omsatte 8 miljoner kronor år 2007 (1,3) och redovisade ett resultat på 2.000 kronor (-1,3 miljoner). År 2008 tredubblades omsättningen, enligt Pär Thunström.

- För nästa år har vi skrivit ned prognosen till att bara fördubbla försäljningen, säger han.

Bolaget har enligt egna uppgifter 150.000 medlemmar i sitt nordiska nätverk.

- Vårt jobb är att skapa ett spännande möte mellan en produkt och en person. Våra ambassadörerna pratar med sina vänner och bekanta om produkterna och tjänsterna som vi marknadsför, säger Pär Thunström.

Nu går Buzzador in i ett samarbete med amerikanska BzzAgent och tyska TRND.

- Det är en följd av att kunder i USA har satt press på sina word-of-mouth-byåer och sagt åt dem att erbjuda samma tjänster i Europa. Samtidigt får vi tillgång och kunskap till 800 kampanjer som gjorts i USA, säger Pär Thunström.

På kundlistan finns företag som Unilever, Nestlé, Kraft, Coca-Cola, Mars, Ford, CitiBank, Lantmännen och McNeil.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.