Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Burger King: "Alla skriverier påverkar varumärket"

Publicerad: 14 Maj 2008, 06:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

På gårdagens ledarsida i DN uppmanar Henrik Berggren alla hamburgeätare att välja något annat än Burger Kings burgare.


Ledarsticket är skrivet med hänvisning till Burger Kings avtal med tomatodlare i Florida och bristfälliga arbetsförhållanden. Enligt Henrik Berggren har till exempel McDonalds bättre avtal med arbetarna.

- Allt som skrivs, både positivt och negativt påverkar självklart varumärket. Vi är ett globalt företag och om något händer någon annanstans så påverkar det även oss här, säger Stefan Eriksson, Nordenchef för Burger King.

Har ni fått några reaktioner från kunder efter skriverierna?

- Nej, men vi utgår från att vi kan få frågorna. När den här informationen kom fram så har vi givetvis börjat titta på vad vi kan göra. Det pågår en digalog med fack och arbetare.

Så även Burger King kan ändra sina villkor?

- Självklart kan det vara aktuellt, om vi upptäcker något som inte står rätt till så agerar vi.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.