Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bruno kör gerilla med brillor

Publicerad: 21 April 2008, 12:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Stockholmsgallerian Bruno Götgatsbacken ser över marknadsföringen för att attrahera en bredare publik. Under arbetet har reklampersonligheten Bruno fötts och i morgon har han sin första hemma-hos-fest i gallerian.


- Tidigare vände Bruno sig till en smal, extremt trendmedveten publik, men vi vill visa att gallerian är en skön plats för alla där man kan hänga, slappa och shoppa. Fortfarande ska Bruno vara en annorlunda galleria, men vi vill öka kännedomen och locka fler hit, säger Sara Falkevik ansvarig för marknadsföringen av Bruno.

Hur ska ni lyckas med det?

- Bruno ska fortsätta att göra galna, skojiga grejer på stan och bjuda hem roliga personer till sig. Vi kommer att ha Live DJs så att man kan shoppa till skön musik. Det blir också evenemang och utställningar och vi ska bygga om entrén så att den syns bättre.

Till sin hjälp har Sara Falkevik kommunikationsbyrån Greenwood Communication och byrån Yellow Car.

- Idén med att använda glasögonen till hemma-hos-inbjudan kommer från Viggo på Yellow Car. Fråga mig inte varför, men han hade 500 glasögon liggande hemma, säger Sara Falkevik.

Brunogallerians målgrupp är främst modemedvetna urbana tjejer och killar med en mental ålder på 18-35 år. Teamet arbetar nu med årets medieplan. Förutom gerillakampanjer blir det bland annat annonser utomhus, i gratispress och i tunnelbanan.

­ Jag kan inte säga vad årsbudgeten är, men den är den är ganska liten jämför med andra gallerior, säger Sara Falkevik.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.