Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Brolopp och dagspress säljer nya Øresundsfilen

Publicerad: 15 Juni 2000, 06:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Skånemejeriers Øresundsfil fick rejäl genomslagskraft när den lanserades i samma vecka som broöppningen. Ett smakprov på filen erbjöds de 80.000 deltagarna i loppet och åskådarna. Det, plus en dagspresskampanj i Sverige och förhoppningsvis Danmark ska sälja den regionsanpassade filen.


Øresundsfilen marknadsförs just nu i de större dagstidningarna i Skåne. Om allt

går som det ska kommer filen också att säljas i Danmark, och ska då

marknadsföras med en kampanj i de danska rikstäckande dagstidningarna i juli

augusti.

- Vi ville ha en produkt som fungerade på båda sidorna om sundet och som gav

ett mervärde till konsumenterna,säger Lotta Törner, informationschef på

Skånemejerier.

Mervärdet består av att filen görs av Mjölk som produceras på ISO-certifierade

gårdar, det vill säga gårdar som är kvalitets och miljösäkrade. Där är den egna

sajten det viktigaste mediet. På sajten kan besökarna läsa om gårdarna där

mjölken produceras. Smakerna på filen, naturell, rabarber, fläder och björnbär

har också lokal anknytning för att ytterligare befästa varumärkets koppling

till regionen.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.