Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Brolin lockar skokunder med spel på Internet

Publicerad: 3 September 1999, 07:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

När Brolin Shoes lanserar sin höstkollektion används inga traditionella medier. I stället hoppas företaget på spel på Internet för att locka nya kunder till sina butiker.


Marknadsföringen av de nya skomodellerna sker via ett interaktivt spel, Brolin

Shoe Contest, som startar den 6 september på Internet.

- Att använda underhållning i form av spel och tävlingar på Internet är ett

utmärkt sätt att bygga ett konsumentvarumärke. Besökarna umgås med varumärket

under en längre tid och företaget bygger en djupare relation till kunden, säger

Arvid Levinsson, vd och projektledare på Pool Interactive som utvecklat spelet

i ett pressmeddelande.

Skoföretagets ägare, exfotbollsstjärnan Tomas Brolin, är själv inblandad i

kampanjen.

- Jag har följt med i hela utvecklingsarbetet tillsammans med gänget på Pool,

säger han i samma pressmeddelande.

Första priset i tävlingen är en resa till Parma värd 10 000 kronor.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.