Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Brittiskt förlag lanserar golftidning för unga

Publicerad: 7 Juni 2002, 06:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

I höst kommer den nya golftidningen Bogey ut på svenska i Sverige. Redan nästa vecka går det dock att köpa en engelskspråkig version av tidningen. Bogey vill vara en golftidning för den nya generationen golfare.


- Det sker en stark föryngring bland golfare men de flesta magasin vänder sig till golfare som är 45+. Vi har målgruppen 25 till 40 år och skriver om en bra kombination av livsstil och golf, säger Anna Melin-Chu, marknads- och försäljningschef på Bogey.

Det är det brittiska företaget MCL som ligger bakom Bogey. Tidningen lanseras nästa vecka på engelska i hela Europa. I Sverige ska tidningen distribueras via Interpress, vissa modebutiker, varuhus, sportaffärer, skivbutiker samt golfbanor.

Den totala upplagan beräknas bli 490.000 exemplar varav 20.000 i Sverige. En helsidesannons i hela upplagan kostar cirka 200.000 kronor men det går också att annonsera bara i Skandinavien.

Tre personer arbetar med försäljning i Skandinavien varav två mot svenska kunder. En helsida i den skandinaviska editionen kostar 50.000 kronor.

MCL ger ut sedan tidigare ut extremsportmagasinet Adrenaline.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.