Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Brittisk seger i Best YET

Publicerad: 9 Maj 2008, 22:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Brittiskt och franskt i topp när Tidningsutgivarna arrangerade internationella Best Yet.


Det var brittiska Zoe Hough och Miranda Abbs från den brittiska byrån Lean Mean Fighting Machine som vara bäst på att göra en kampanj för dagspress för Lego Bionicles.

- Idéerna de vann med var mycket insiktsfulla och de använde dagspressmediet på ett intressant sätt, säger Tove Langseth, kreativ chef på Lowe Brindfors och juryns ordförande.

Även andra platsen gick till ett brittiskt team medan tredje pris gick till ett franskt lag.

Sverige var tidigare regerande Europamästare i reklam bland unga kreatörer. Därför arrangerades Europafinalen i Stockholm. Best YET står för Best Young European Team.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.