Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bristande intresse ställer in Dagspressdagen

Publicerad: 6 November 2001, 11:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Dagspressdagen, som skulle ha gått av stapeln den 14 november, är inställd. Arrangemanget, signerat Tidningsutgivarna, fick för få anmälda. Om och i vilken form Dagspressdagen återkommer är nu oklart.


- Vi har inga beslut på att köra Dagspressdagen i vår igen. Det kan hända att

vi gör det en annan form. Det är ingen dramatik kring det: vi måste fundera

igenom om Dagspressdagen är rätt eller om vi ska göra det på ett annat sätt,

säger Elisabeth Lundberg, informationschef på Tidningsutgivarna.

Dagspressdagen arrangeras traditionellt på våren, men flyttades i år till 14

november.

- Vi hade andra aktiviteter under hösten och det kändes bra att låta

Dagspressdagen finnas med där. Det är klart att vi hade hoppats på ett stort

deltagarantal, men samtidigt får vi vara lite självkritiska. Vi flyttade

arrangemanget och det borde vi ha sett upp med.

Flera hundra personer i annons- och tidningsbranschen var inbjudna till

dagspressevenemanget som skulle uppta eftermiddagen och kvällen i Kulturhuset.

Hur många som anmält sig kan Elisabeth Lundberg inte svara på. Hon tror dock

inte att det dåliga intresset beror på försvagat intresse för

dagspressbranschen.

- Nej, tvärtom, vi har väldig vind i seglen just nu. Vi har fått väldigt

positiv respons på den kampanj vi kört under hösten. Dels har vi fått positiva

tillrop men vi hoppas på sikt också se effekter på annonsering också. Just

därför ska vi inte hålla arrangemang som vi inte vet är välfyllda.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.