Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bring behåller Mediacom

Publicerad: 26 November 2008, 12:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Brings stora mediebyråpitch är avgjord. Nu står det klart att Mediacom behåller jättekontot.


Som Dagens Media tidigare har berättat har Bring, som norska postens svenska verksamheter numera heter, sett över sitt samarbete med Mediacom och bjudit in till en mediebyråpitch.

- Alla stora byråer har visat intresse, sade Kjell S Rakkenes, presschef på Posten Norge, när pitchen nyligen gick in i sitt slutskede.

Nu står det klart att Mediacom behåller kontot som innefattar medieplanering, strategisk rådgivning samt prisförhandling i samband med medieköp för hela koncernen, det vill säga Posten Norge samt Bring.

Koncernens medieköp förväntas dock minska kraftigt under nästa år jämfört med 2008 års extraordinära investeringar kring lanseringen av den nya varumärkesplattformen Bring. Bara namnbyteskampanjen krävde medieköp på omkring 150 miljoner kronor.

Avtalet gäller i två år och kontot beräknas vara värt 50 miljoner norska kronor.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.