Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Brindfors gör miljonkampanj för Stella Artois

Publicerad: 26 februari 2007, 12:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Stella Artois investerar allt mer på nätet. I vår gör Lowe Brindfors en global webbkampanj i mångmiljonklassen för det belgiska ölet. I uppdraget ingår ett antal reklamfilmer.


Webbyrån Lowe Tesch, som kreerade en global digital kampanj åt Stella Artois förra året, är numera helt integrerad i Lowe Brindfors.

Det innebär att reklambyrån har fått en framskjuten position inom det globala byrånätverket, då en allt större del av kundernas marknadsaktiviteter styrs om till nätet.

Sverige ligger långt framme när det gäller webben och det gynnar reklambyrån konstaterar Håkan Engler, byråchef på Lowe Brindfors.

- Vi jobbar med Lowe i London som har varumärkesansvaret för Stella Artois, men den här kampanjen kommer helt och hållet att produceras här.

Den aktuella webbkampanjen går upp i maj och kommer att innehålla event, print, utomhusannonser och ett antal reklamfilmer.

Lowe Brindfors är mitt uppe i upphandlingen av produktionsbolag. Byrån har gjort ett urval av fyra bolag, två i Sverige och två i England, och förordat en av dem till Lowe i London. Håkan Engler vill dock inte uppge vilket det är.

Lotta Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.