Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Brindfors gör loggan åt Dominikas salladsbar

Publicerad: 5 April 2007, 11:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Dominika Peczynski, vd för pr-byrån Mafioso, och den förre ordföranden för centerns ungdomsförbund, Fredrik Federley, tar hjälp av Brindfors Enterprise IG för att ta fram loggan för deras nya salladsbar, En annan salladsbar, som öppnar på Stureplan inom kort.


Brindfors Enterprise IG ska ta fram salladsbarens logga och allt grafiskt material, exempelvis menyer och skyltar. Däremot finns det, enligt Tobias Tjajkowski, inget avtal om annonser. Profilen tas fram i samarbete med Bohem, som fått i uppdrag att inreda salladsbaren.

- Vi håller på att ta fram en logga och ett grafiskt koncept som ska avspegla Dominikas och Fredriks personligheter och historia. Vi jobbar på att ta fram ett grunduttryck, ett manér, för salladsbaren som ska väcka lusten att gå dit. Efter all uppmärksamhet som salladsbaren hittills har fått i media vill vi få människor att känna att det är en lustfylld plats, säger Tomas Tjajkowski på Brindfors Enterprise.

På vilket sätt kommer Dominika Peczynskis och Fredrik Federleys personligheter att märkas i den grafiska profilen?

- Båda två är levnadsglada personer och de vill att deras salladsbar ska vara en levnadsglad plats. En annan salladsbar blir inte en avskalad salladsbar med bara nyttig mat, utan ett ställe där man lika gärna skulle kunna beställa en korv. Hur det kommer att avspeglas i det grafiska uttrycket får du se när vi är klara. Vi är fortfarande i början av processen och precis tagit fram ett antal skissförslag, säger Tomas Tjajkowski.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.