Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Brev från Guru till annonsörerna

Publicerad: 1 Mars 2001, 07:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Till Gurus kunder, annonsörer och samarbetspartners, Bonnier Tidskrifter har beslutat att upphöra med utgivningen av affärs- och livstilsmagasinet Guru.


Det nummer av Guru som distribueras nu i

månadsskiftet mars/april blir tyvärr det sista.

Den djupa krisen kring internetbranschen drabbar också en pappersprodukt som

Guru. Den bransch som till stor del skulle läsa, prenumerera på och annonsera i

tidningen har fullt upp med sina akuta problem och sin egen krishantering.

Vid årsskiftet tog vi på Guru ett beslut om att dra ner på utgivningstakten,

från elva till sex nummer per år. Sedan dess har krisrapporterna kring

internetbranschen duggat tätt och den marknad Guru verkar på dramatiskt

försämrats.

Vi ser ingen avgörande vändning inom överskådlig tid och därför har ägaren

Bonnier Tidskrifter nu beslutat att upphöra med utgivningen.

Det är naturligtvis trist, både för oss, våra läsare, våra annonsörer och våra

samarbetspartners. Under det halvåret som gått har Guru lyckats etablera sig

som ett magasin som behövs som en motvikt till alla kortsiktiga värderingar,

både uppåt och nedåt. Mottagandet i målgrupperna

och genomslaget i andra medier har varit mycket bra. Mediebyråer, annonsörer

och reklambyråer har tyckt mycket bra om tidningen. Gurus försäljning av

livsstils- och märkesvaruannonser har gått utmärkt.

Men det räcker inte. Ur ett affärsmässigt perspektiv var tajmingen i

lanseringen mindre lyckad.

För oss som ansvariga för Guru återstår bara att tacka för visat förtroende!

Och att hälsa dig välkommen till vår webbsajt www.guru.nu.

Närmast kommer vi där att rapportera från framtidskonferensen The Whynot

Conference i Östersund 22-23 mars. På sajten kommer du också att kunna läsa en

hel del material vi nu inte får möjlighet att publicera i kommande tidningar.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.