Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bredbandsbolaget löser sladdproblem - se nya filmen

Publicerad: 28 Augusti 2008, 13:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Bredbandsbolaget tar sig an klassiska problem och klassiska lösningar i sin senaste reklamkampanj tillsammans med Familjen. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se.</b>


Kampanjen handlar Bredbandsbolagets supporttjänst Bredbandsexperten. Sex reklamfilmer har tagits fram och två av dem har premiär den här veckan. Filmerna ska skapa igenkänning. - Idén bygger på de klassiska sätten att lösa problem, som att lägga locket på eller sopa problemen under mattan. Vi leker med schablonerna, säger Mats Ericsson, projektledare på Familjen.

Även problemen som tas upp är klassiska, som sladdhärvor och svårbegripliga manualer.

- Vi har utgått från en undersökning bland kunderna för att se vilka problem som väcker mest frustration, säger Georgi Ganev, marknadsansvarig och tillträdande vd på Bredbandsbolaget.

Filmerna är en fortsättning på kommunikationsmanéret Bredare än bredband som startade i våras. För att bryta av mot konkurrenternas reklam går filmerna i varma färger.

- Vi har också jobbat mycket med scenografin och kompositionen och har med mycket detaljer för att filmerna ska hålla för flera visningars, säger Mats Ericsson.

Filmerna visas till och med vecka 51 i TV3, TV4, TV4 Fakta, Kanal 5, TV 6, Kanal 9, Discovery och MTV. I kampanjen ingår också kampanjsajten Bredbandsexperten.com.

Arbetsgrupp på Familjen: AD - Cornelia Waldersten, Copy - Johanna HellgrenProjektledare - Mats EricssonByrå producent - Camilla Geijer, Anotherproduction

Produktionsbolag: Chamdin&StöhrRegissör - Mikael Marcimain, producent - Lars NilssonExekutiv producent: Karina Falk

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.