Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bredbandsbolaget blir ännu bredare - Amir regisserar

Publicerad: 30 April 2008, 06:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Bredbandsbolagets nya reklamplattform ska visa att företaget har mer än bara bredband. Amir Chamdin har regisserat filmerna. <b>Se den första filmen på Dagensmedia.se.</b>


Den nya plattformen har payoffen Bredare än bredband.

- Syftet är att visa att Bredbandsbolaget har mer än bara bredband, och inspirera människor till att använda bredbandet i hemmet på fler sätt än bara surf, vilket är det vanligaste användningssättet i dag, säger Georgi Ganev, marknadschef på Bredbandsbolaget.

Amir Chamdin har regisserat två filmer för Bredbandsbolaget. Filmerna lyfter fram Bredbandsbolagets tilläggstjänster, som mobilt bredband, nya supporttjänsten Bredbandsexperten och lagringstjänsten Box. Den första har premiär i morgon och handlar om mobilt bredband. Nästa film handlar om det digitala hemmet och börjar visas om några veckor. Filmerna ska gå parallellt hela sommaren. I kampanjen ingår också en kampanjsajt med tävlingar och aktiviteter.

- Vi har tagit hälp av Amir Chamdin för att visa de nya användningsområdena på ett kreativt sätt. Filmerna går i mjuka färger som ska ge en varm känsla. Ofta blir det stelt och tekniskt när det handlar om bredbandstjänster.

Filmerna går i TV3, TV4, Kanal 5, TV 6, Discovery och MTV. Filmerna finns i två versioner, en längre varumärkesbyggande och en kortare med fokus på erbjudandet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.