Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bred kampanj lanserar Doves hårvård

Publicerad: 10 April 2002, 08:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Dove utmanar de stora schampovarumärkena. Lever Fabergé-varumärket är hittills mest känt för tvål men ska nu lansera hårvårdsprodukter med en kampanj i tv, print, butik och pr.


Kampanjen ska gå i TV3, TV4 och Kanal 5. Reklamfilmerna kombineras med en printkampanj och butiksaktiviteter. Dessutom ska de nya produkterna få pr-hjälp.

- Vi ska lansera Dove schampo och balsam. Dove har varit framgångrikt i andra kategorier så det här är ett naturligt steg, säger Maria Svensson, produktchef för Dove på Lever Fabergé.

Maria Svensson vill inte kommentera exakt när kampanjen startar eller vilka titlar som ska användas för printkampanjen. Inte heller hur Dove ska få hjälp av pr-byrån Star Public Relations vill hon beskriva.

Omfattningen av kampanjen är "stor" enligt Maria Svensson.

- Det är en viktig lansering och vi har höga förväntningar, säger hon.

Målgruppen för produkterna är i första hand kvinnor och Dove vill etablera sitt nya schampo och balsam i premiumsegmentet av hårvårdsprodukter enligt Maria Svensson.

Ansvarig reklambyrå är Ogilvy och mediebyrå är Initiative Universal.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.