Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bråken får bloggare att lämna Spotlife

Publicerad: 24 April 2009, 06:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:27

Sajten Modeflickan.se avslutar samarbetet med Spotlife. Anledningen är all "dålig press" runt företaget.


Målsättningen när sajten lanserades i december 2008 var att nå modeintresserade kvinnor i mellan 18-35 år. Ett samarbete inleddes med Spotlife som sponsrar redan etablerade bloggare med teknik, coachning, design och annonsförsäljningen.

- De har fullgjort sina åtaganden. Däremot har det varit en del dålig press runt Spotlife som påverkat oss att söka nya samarbetspartners, säger chefredaktören på Modeflickan.se Camilo Gyllbäck.

Bland annat har det pågått ett öppet bråk mellan Spotlife och Blogg.se som Dagensmedia.se skrivit om tidigare.

Nu arbetar Modeflickan.se med ett konsultföretag i England som ska utveckla teknisk plattform och design och inom ett par veckor ska även ett samarbete med ett mediehus presenteras. Enligt uppgifter till Dagensmedia.se förhandlar Modeflickan.se just nu med Nyheter24. Den 1 maj ska den nya sajten vara igång.

Dagensmedia.se har sökt Spotlifes Per Rydberg och Johnny Wiktorson.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.