Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Boxer går till Initiative Universal

Publicerad: 6 November 2001, 09:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Digitaltv-företaget Boxer väljer Initiative Universal till ny mediebyrå. Initiative kan därmed räkna hem sitt tredje nya konto på kort tid.


Enligt Initiative Universal är samarbetet, som startar omgående, värt mellan 60

och 70 miljoner kronor brutto per år.

Boxer, som i sin marknadsföring lagt tyngdpunkten på den animerade

digitaltv-experten Robert, har inte arbetat med någon mediebyrå under det

senaste året.

- Anledningen till att vi väljer att jobba med mediebyrå nu är att Boxer redan

har byggt upp ett starkt varumärke. Nästa år kommer vi att börja med

säljdrivande marknadsföring och då blir mediebyråns roll viktigare, säger

Boxers marknadschef Anders Årbrandt.

Förra veckan presenterade Initiative Universal två nya uppdrag - för

finanskoncernen Skandia och för regeringens informationskampanj mot

alkoholskador.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.