Bonniers prenumerationsmiss kostade miljoner
Haveriet för Bonnier Magazines & Brands prenumerationssystem kostade uppskattningsvis 70 miljoner kronor för förlaget.
Under förra året rasade Bonnier Magazines & Brands prenumerationssystem samman. Uppgifter till hela 80 000 prenumeranter saknades vid en summering i höstas, det rapporterar Medievärlden.
Kostnaden för haveriet uppskattas till 70 miljoner kronor, enligt uppgifter till Medievärlden.
Dessutom gick Bonnier Magazines & Brands med en förlust på 30 miljoner kronor, de båda siffrorna är dock inget som Anders Eriksson, vd på Bonnier News bekräftar. Däremot konstaterar han att det har varit ett tufft år.
– Det är en tuff marknad med nedgångar för både prenumeration och printannonser. Tidskrifterna har haft svårt att hitta den digitala tillväxten på det sätt vi lyckas på dagstidningssidan, säger han till Medievärlden.
Ämnen i artikeln: