Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bonniers kreativa säljduo

Publicerad: 21 Januari 2009, 06:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Carina Nunstedt ansluter nu till Bonnier Tidskrifters nya affärsenhet Creative, som leds av Carats förra printchef Louise Fallenius.


Dagens Media har tidigare rapporterat om Louise Fallenius nya jobb som director of creative sales på Bonnier Tidskrifter.

- Bonnier Tidskrifter har en extrem bred portfölj med starka varumärken inom tidskrifter. Jag ska ta fram nya koncept och produkter kring varumärkena och hitta nya intressanta kanaler för annonsörerna, sa hon till Dagens Media i december.

Louise Fallenius beskriver Creative som ett produktionsbolag som ska bygga vidare på förlagets alla varumärken, som inkluderar tidskrifter, kundtidningar, eventproduktion, tv och webb.

Nu får hon draghjälp av Carina Nunstedt, som får titeln Creative editorial director. Carina Nunstedt är en av Bonniers mest erfarna tidningsmakare och har bland annat grundat tidningarna Mama och Family Living. Hon var dessutom med och startade Passion for Business, men återvände till Bonnier efter en tvist med den andra grundaren, Anna Carrfors Bråkenhielm.

- Carina kommer från den redaktonella sidan och ska ansvara för den konceptuella biten. Det vi ska göra kan handla om advertorials, att arrangera en stor mässa eller kanske starta en ny tidning tillsammans med en annonsör. Eller varför inte en produkt mellan en tidning och annonsör. Det är bara fantasin som sätter gränserna, säger Louise Fallenius.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.