Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bonnier startar nytt säljpaket - Cherif blir chef

Publicerad: 4 juni 2009, 11:45
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

För att effektivisera annonsförsäljningen startar Bonnier Tidskrifter en helt ny avdelning inom B2B Sales. I sommar bildas ett digitalt hus som samlar Veckans Affärer, Teknikens Värld, Resumé och Privata Affärer. Säljchef blir Cecilia Cherif, som slutar på DN.


Vikande annonsförsäljning har inneburit svåra utmaningar för många tidningshus, däribland Bonnier Tidskrifter. I sommar startar därför en helt ny avdelning inom förlaget som ska rikta sig mot den digitala markanden. Den avdelningen ska samla annonsförsäljningen av sajterna Veckan Affärer, Teknikens Värld, Resumé och Privata Affärer under ett och samma tak för att öka effektiviteten.

Försäljningschef blir Cecilia Cherif, nu försäljningschef för bostadsgruppen på DN. Hon tillträder sin nya tjänst den 31 augusti.

- Det känns toppen. Jag har varit på DN i ett år och hade gärna stannat lite längre. Men jag kunde inte tacka nej till det här erbjudandet, säger hon till Dagensmedia.se.

Hon kan i dag inte svara på hur stor den nya avdelningen blir men menar att det kommer innebära en del rekryteringar. I slutet av sommaren ska arbetet komma igång ordentligt:

- Vi måste bygga på det digitala och hitta olika lösningar och paketera erbjudanden på andra sätt, säger Cecilia Cherif.

Efter artikelns publicering mejlar Tobias Rydergren, webbchef på Resumé.se, följande förtydligande:

Det nya "digitala huset" ska sälja ett paket för oss, VA, Privata Affärer och Teknikens Värld. De annonser som bara går på Resume.se fortsätter vi att sälja själva. All annonsförsäljning ska alltså inte hamna under den nya organisationen.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.