Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bonnier spöade Hachette i kundtidningspitch

Publicerad: 22 februari 2007, 12:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Bonnierägda Brand Publishing vann pitchen om att göra hälsokedjan Lifes kundtidning Daily Wellness. I pitchen ingick också Hachette Custom Publishing, Tidningsmakarna och det tidigare förlaget Scan Type.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Brand Publishing gör om tidningen helt. Både innehåll och form förändras. I december köpte Bonnier Roto Smeets kundtidningsdel och döpte om bolaget till Brand Publishing. Life blir företagets sjätte kund. Avtalet är på ett år med möjlighet till förlängning.

- För oss är det här är en rivstart på året. Det känns fantastiskt och vi är glada för förtroendet, säger Joakim Bergman, vd på Brand Publishing.

Tidningen ska ges ut fyra gånger per år till medlemmarna i Lifes kundklubb. Den trycks i 280.000 exemplar. Första numret är på 38 sidor och tidningen har en packningsgrad på 50 procent, enligt Joakim Bergman. Tidningen når medlemmarna i mitten av mars.

- Tidningen har ett kvinnofokus eftersom större delen av Lifes medlemmar är kvinnor. Konceptet bygger på naturlig vardagshälsa.

Det första numret innehåller bland annat ett reportage om Lars Knutsson, grundaren av Gul & Blå, träningstips och recept.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev