Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bonnier rustar digitalt – för 2 miljarder

Publicerad: 12 November 2014, 13:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

”Vi kommer att överraska marknaden”, säger Bonniers vd Tomas Franzén på Sime.


Bonnier står inför en digital transformation av verksamheten för att kunna ta upp jakten på Google, Facebook och Schibsted.

– 85 procent av våra intäkter är under press på grund av ny teknik och nya konsumtionsmönster. Traditionellt bygger Bonniers framgångar på innehåll och trovärdighet i våra varumärken, men det vi måste göra nu är att bli bättre på digital teknik och distribution, säger Tomas Franzén.

Bland annat ska Bonnier bli bättre på att erbjuda annonslösningar baserad på information om kunderna.

Under de kommande tre åren kommer Bonnier att investera 2 miljarder kronor i ny teknik.

– Vi kommer att lansera en rad nya produkter och tjänster framöver, jag tror att vi kommer att överraska marknaden, säger Tomas Franzén.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.