Gå direkt till textinnehållet

Bonnier köper in sig i cashbacksajt

Bonniers investmentbolag tar en tredjedel av nystratade Refunder.se.

Bonnier Growth Media går in i Refunder.se, en så kallad cashback-sajt där medlemmar får återbäring om de handlar från någon av de butiker som bolaget samarbetar med. Enligt Fredrik Ohlsson, vd och grundare, har verksamheten varit igång sedan i oktober. När Bonnier Growth Media nu kliver in och blir delägare (en tredjedel) kommer Refunder.se att gå ut brett.

– Vi får media och resurser för att kunna bygga oss en rejäl plattform. Vi såg Bonnier som en naturlig partner i detta. Förutom att de har de traditionella mediekanalerna har de även mycket kunskap om hur man jobbar kring kundklubbar och aktiverar medlemmar, säger Fredrik Ohlsson till Dagens Media.

Ulrika Saxon, vd för Bonnier Growth Media, säger i ett pressmeddelande:

– Vi har med växande intresse följt utvecklingen av cashback och ser stor potential i konceptet och i investeringen i Refunder.se.

Publicerad 2014-03-03 15.07Uppdaterad 2015-12-06 12.46

Dela artikeln: