Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Bonnier köper in sig i cashbacksajt

Publicerad: 3 Mars 2014, 15:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:46

Bonniers investmentbolag tar en tredjedel av nystratade Refunder.se.


Bonnier Growth Media går in i Refunder.se, en så kallad cashback-sajt där medlemmar får återbäring om de handlar från någon av de butiker som bolaget samarbetar med. Enligt Fredrik Ohlsson, vd och grundare, har verksamheten varit igång sedan i oktober. När Bonnier Growth Media nu kliver in och blir delägare (en tredjedel) kommer Refunder.se att gå ut brett.

– Vi får media och resurser för att kunna bygga oss en rejäl plattform. Vi såg Bonnier som en naturlig partner i detta. Förutom att de har de traditionella mediekanalerna har de även mycket kunskap om hur man jobbar kring kundklubbar och aktiverar medlemmar, säger Fredrik Ohlsson till Dagens Media.

Ulrika Saxon, vd för Bonnier Growth Media, säger i ett pressmeddelande:

– Vi har med växande intresse följt utvecklingen av cashback och ser stor potential i konceptet och i investeringen i Refunder.se.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.