Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bonnier kontrar - relanserar Discshop

Publicerad: 29 Februari 2008, 07:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

MTG ska under våren bygga om Cdon. Nu berättar Bonnierägda film- och spelsajten Discshop att även de bygger om. Den nya sajten ska uppmärksammas i tv, bio och print.


I förrgår berättade Dagens Media att MTG-ägda Cdon bygger om sin tio år gamla nätbutik. Nu kontrar Bonnier och lanserar en uppdaterad variant av Discshop.

-Det här blir den största omgörningen sedan starten 1999. Det blir en hel del nya funktioner, bland annat ett lojalitetsprogram liknande det som finns i vanliga handeln där kunden får poäng på sina köp. Jag tror vår omgörning är större än konkurrentens, säger Discshops marknadschef Erik Bodén.

Arbetet innefattar också en omgörning av den grafiska profilen för företaget. Hela projektet är döpt till Project Darwin för att understryka att det inte är något helt nytt och oprövat utan att det rör sig om en evolution av det som tidigare funnits.

Relanseringen av Discshop sker 14 mars med en reklamkampanj i tv, bio och print. Tv-reklamen ska rulla en vecka i TV4, printkampanjen går i DN och Expressen. Medievalen är inte oväntade med tanke på att Discshop sedan början av 2007 är ett helägt bolag inom Bonnierkoncernen.

Sajten är koncentrerad på att sälja film och spel. Omsättningen 2007 låg på 230 miljoner kronor, varav 191 miljoner kronor i Sverige.

-Vi ökade omsättningen med 18 procent på den svenska marknaden och vi räknar med att öka i år med, säger Erik Bodén.

Discshop har sin huvudsakliga verksamhet i Sverige men finns även på den finska och norska marknaden.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.