Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bon och Scanpix gör tidning ihop

Publicerad: 6 maj 2009, 06:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Scanpix inleder en offensiv mot potentiella kunder med modemagasinet "7 trender". Tidningen produceras i samarbete med Bons utgivare Letterhead.


"7 trender" trycks i 6.500 exemplar och distribueras till Scanpix kunder och som bilaga till Bons prenumeranter. Bons utgivare Letterhead står för form, idé och design.

- Vi vill visa hur man kan vara kreativ med våra bilder, både för våra kunder och formgivare som inte anlitar oss. Vi visar en mix av redaktionella bilder och illustrationsbilder, säger Scanpix marknadschef Lina Hedenström.

Om det blir fler utgåvor av tidningen är inte bestämt ännu.

- Vi ska först utvärdera det här numret och sedan får vi se.

Hur stor är budgeten?

- Det vill jag inte gå in på.

Arbetsgruppen:Ansvarig utgivare; Sara Perers, ScanpixIdé och produktion; Letterhead/ BonProjektledare, Krister Ragnarsson, Letterhead/ BonArt Director och bildredaktör; Johan Avedal, Letterhead/ BonBildredaktör; Annika Jönsson, ScanpixFörord; Angelo Flaccavento

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.