Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bon-Hee Nilsson blir konsult

Publicerad: 7 September 2009, 04:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Sveriges Kommunikationsbyråers före detta marknadschef går till Findagent.


När Björn Rietz tog över som vd på branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer drog han in marknadschefstjänsten. Bon-Hee Nilsson ska då ha erbjudits en annan tjänst, men tackat nej.

Nu gör hon comeback i branschen, då Findagent rekryterat henne som seniorkonsult. Findagent är i grunden en omvärldsbevakare, men enligt vd:n Ann-Sofi Krol har företaget breddat sitt utbud det senaste året.

– Vi bland annat startar en byråstödsavdelning gällande sociala medier. Där ska Bon-Hee arbeta, säger hon.

Findagent vänder sig både till byråer och slutkunder, säger hon, och har i dagsläget runt 400 kunder.

Hur har affärerna gått under hösten?

– Det var lugnare för ett tag sedan. Vi ser ett uppsving nu men har samtidigt gjort en del stora investeringar, säger Ann-Sofi Krol.

Bon-Hee Nilsson var marknadschef på dåvarande Reklamförbundet mellan mars 2007 och juli 2009. Hon var tidigare marknads- och försäljningschef på Dagens Industris magasin Diego.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.