Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bokia byter kommunikation med hjälp av Carat

Publicerad: 26 April 2007, 13:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:06

Bokhandelskedjan Bokia har valt mediebyrå. Carat får uppdraget som ska utmynna i en helt ny kommunikation.


Bokia har tidigare inte haft någon strategisk mediepartner. Martin Barden, vd på Bokia, har tidigare jobbat med Carat på Flügger Färg. Till hösten ska Bokia sjösätta ett nytt butikskoncept och ny kommunikation.

- Carat blir en viktig partner för oss. Jag har stor respekt för deras kompetens och erfarenhet. Vi är ute efter att skapa en större förståelse för kunden och det vet jag att Carat är duktiga på. De har tidigare varit framgångsrika med kunder inom detaljhandelsledet, säger Martin Barden.

Samarbetet inleds med analys och kartläggning av Bokias målgrupper. Utifrån det ska en ny kommunikationsplattform skapas. Förra året investerade Bokia drygt 17 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar. I år kommer troligtvis investeringarna att öka.

- Det är för tidigt att säga, men det kommer kartläggningen att visa. Men eftersom vi ska sjösätta ett nytt butikskoncept så kommer vi att investera mer i marknaden och kommunikationen gentemot kund.

Bokias reklambyrå är Mecka.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.