Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Blondinbella viktigast för Lindex

Publicerad: 7 Maj 2008, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

De snabba medierna blir allt betydelsefullare för Lindex. Plagg kan ta slut på kort tid efter uppmärksamhet på modebloggar eller internetforum. Lindex nämner Blondinbella, bloggar på Modefeber.se och Familjeliv och Alltförföräldrar som särskilt inflytelserika.


Klädföretaget förenklar nu för bloggarna att lägga upp företagets kläder på sina sajter med nya onlinetjänster.

- När det gäller vår e-handelsbutik ser vi att bloggarna har väldigt stor effekt. Vi ser att de varor som bloggarna tar upp säljer slut extremt snabbt, säger Sara Carlsson, informationschef på Lindex.

Vid lanseringen av barnkollektionen Fem myror är fler än fyra elefanter såg Lindex en särskilt stor effekt.

- Det var en hel kollektion som lyftes upp av bloggarna. Det bloggades väldigt mycket under lanseringsdagen och kvällen om kollektionen och att den höll på att ta slut. Morgonen efter var det ett stort tryck i butikerna och den sålde slut i nätbutiken första dagen, Sara Carlsson.

Vilka bloggar har störst inflytande?

- Det är en så snabbrörlig bransch så det varierar från vecka till vecka och är många. Blondinbella är fortfarande väldigt stor, sajterna på Modefeber.se som till exempel Stockholm Streetstyle. När det gäller barnkläder är småbarnsföräldrarna aktiva bloggare och chattare, till exempel på Allt för föräldrar och Familjeliv.

Lindex samarbetar i dag med affiliate-nätverken Commission Junction och Zanox. När trafik från någon av nätverkens anslutna bloggar resulterar i ett köp i Lindex nätbutik får nätverket och i förlängningen bloggaren en del av försäljningssumman.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.