Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

”Vi lär oss allt mer om att ta betalt för digital journalistik”

Publicerad: 15 Maj 2020, 11:21

Unn Edberg skriver om utveckling av journalistik och affärsmodeller inom medierna.

Det är hoppfullt att se hur dagstidningarna ökar sina digitala prenumerationer, och att mindre aktörer hakar på när konsumentbeteendet är etablerat, skriver Unn Edberg efter att ha lusläst flera färska rapporter på temat.


Ämnen i artikeln:

Unn EdbergPrenumerationer

Just nu när vi alla i media jobbar hårt varje dag för att hålla näsan ovanför vattenytan och ägnar oss åt statliga stödpaket, korttidspermitteringar, uppsägningar samtidigt som vi upprätthåller produktion av kvalitetsjournalistik på distans är det härligt att få chansen att höja blicken, skriver Unn Edberg efter att ha läst två rapporter som gjort henne glad – och som berör digitala prenumerationsintäkter.

Läs hela Unn Edbergs blogginlägg om rapporterna ”Fipps Digital subscription snapshot”, och om ”Trendanalys: Digitala läsarintäkter” här: ”Spännande digitalrapporter i maj” 

Unn Edberg skriver om utveckling av journalistik och affärsmodeller inom medierna. Hur kan vi hitta nya intäkter för att kunna göra journalistik och hur blir vi relevanta för en snabbrörlig publik.

Ämnen i artikeln:

Unn EdbergPrenumerationer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.