Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Veckorevyn – från print till rent digitalt med nya intäktsmöjligheter

Publicerad: 25 November 2019, 07:02

Veckorevyns chefredaktör Irena Pozar har trots små resurser ändrat inriktningen på innehållet. Sänkta kostnader, en rent digital produkt och nya typer av intäkter lockar. Det konstaterar Dagens Medias bloggare Unn Edberg.


Ämnen i artikeln:

Unn EdbergVeckorevyn

Det är ett år sedan Irena Pozar tog över Veckorevyn i egen regi och tidningen blev rent digital. Sedan dess har hon hunnit med att bli nominerad till Stora journalistpriset för Årets röst och Årets Digitala tidskrift på Tidskriftsgalan.

Jag träffade Irena Pozar på lunch för en tid sedan och slogs av drivet och visionerna. Jag har nämligen tänkt att breda tidskrifter som riktar sig till en ung kvinnlig målgrupp skulle ha allra svårast att klara sig i strukturomvandlingen. Konkurrensen är mördande med populära youtubers som tar upp alla de ämnen som traditionellt tillhört ”tjej-tidningarna”. Och dessutom är den unga målgruppen är extremt lättrörlig.

Läs hela inlägget i Unn Edbergs blogg hos Dagens Media.  


Ämnen i artikeln:

Unn EdbergVeckorevyn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.