Få hela storyn
Starta din prenumeration
Blogg
Publicerad: 30 Mars 2020, 07:30
”Genom att prioritera våra svenska medier säkerställer vi en trygg och säker annonsmiljö”, skriver IAB:s vd Charlotte Thür.
Foto: Janne Næss
Mitt i rådande misär kan konstateras att den digitala sfären är av yttersta vikt för att nå ut och lära sig att hantera nya digitala lösningar för interaktion. IAB:s vd Charlotte Thür listar viktiga saker som marknadsförare bör tänka på i krisen.
Mediebranschen spelar en stor roll i detta komplexa tillstånd, skriver Charlotte Thür på IAB-bloggen.
Kriser har en tendens att förvrida verklighetsuppfattningen, sprida desinformation och förvränga språket. Därför har journalistiken aldrig varit viktigare. Det största ekonomiska hotet mot den kommersiella pressen kommer just nu från annonstappet. Publicister behöver vår hjälp att säkerställa och rapportera trovärdiga och transparenta nyheter. Genom att prioritera våra svenska medier säkerställer vi en trygg och säker annonsmiljö.
Läs hela blogginlägget där Charlotte Thür utförligt går igenom vad man bör tänka på som marknadsförare under coronakrisen.