Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Tre tankar om Facebook Watch

Publicerad: 3 Oktober 2019, 13:05

Emma Blom skriver om Facebook Watch och vad annonsörer bör ha i åtanke när de överväger formatet.


Ämnen i artikeln:

Emma BlomFacebook

Efter extrem skepsis kommer solsken! Jag pratar förstås om Facebook Watch. Jag är i chock. Jag tycker jag kollar i fem minuter MEN DÅ HAR DET GÅTT 3 TIMMAR! Det vill säga exakt det Facebook vill. Det betyder också att Facebook som app fått ett jäkla uppsving hemma hos mig.

Låt oss ta det från början. Istället för den här oerhört överfulla, fullständigt irrelevanta Facebookfeeden där gamla klasskompisar från treans födelsedagar friskt blandas med typiska Facebooknyheter som ”Pensionär på äldreboende fick ingen mat på 8 dagar” – kom då splittringen. Facebook delade upp innehållet i kategorier åt mig.

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media här.  


Ämnen i artikeln:

Emma BlomFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.