Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Tre slutsatser kring Facebooks nya dyra logga

Publicerad: 6 November 2019, 06:49

Emma Blom drar tre filosofiska slutsatser efter Facebooks loggbyte.


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Facebook har skaffat sig en ny, och förmodligen sinnessjukt dyr logga. Jaha tänker ni, det gör ju folk hela tiden. På ungefär samma sätt faktiskt. Man svajsar till det med färger och tar bort ett streck under ett T och då förändrar det varumärkets själ och så.

Men i det här fallet finns det ändå någon rimlighet i just färgbyte. För Facebook skapar alltså en logga som så att säga avser alla fyra appar. Som en sömlös tjänst, vilket för övrigt är precis vad det är (nästan). Här är mina tre filosofiska slutsatser kring denna enda logotype. Mycket användbart för framtidens marknadsföring.

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media. 


Ämnen i artikeln:

Emma Blom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.