Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Tre insikter om Facebooks nya annonsformat

Publicerad: 20 September 2019, 12:06

”Jag är skeptisk till alla förändringar på Facebooks plattform som är sprunget ur en vilja att pleasa annonsörer”, skriver Emma Blom.

Emma Blom delar med sig av tre värdefulla insikter om Facebooks nya interaktiva annonsformat.


Ämnen i artikeln:

Social IndustriesEmma BlomFacebook

Facebook släpper nya annonsformat! Och även om Facebook själva är nog så goda rådgivare till varumärken angående det här, vill jag ändå flika in några tankar som kan vara användbara. Särskilt med tanke på de nya formatens karaktär…

Det är nämligen så att de nya annonsformaten syftar till att vara interaktiva, dvs de ska öka engagemanget. Här är tre tips kring hur man bäst förhåller sig till detta.

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media.  


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.