Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Tre exempel på medier som verkligen lyssnar på användarna

Publicerad: 7 November 2019, 06:50

Unn Edberg.

Kunden i fokus är ett slitet uttryck, men på Tidskriftsdagen blev det tydligt att allt fler medieföretag menar allvar med att sätta användaren i centrum, skriver Unn Edberg.


Ämnen i artikeln:

Unn Edberg

Det blev konkret när Djeiran Amini Björklund produktchef på Omni (på bild ovan) beskrev de senaste 6 årens utveckling på 15 minuter. Appen som aggregerar och sammanfattar nyheter startade med en serie frukostmöten med potentiella användare för att kartlägga behoven av nyheter. Sedan har det fortsatt. All utveckling sker i små steg som testas på publiken, görs om, testas igen i en ständig look, iterera för att prata utvecklarspråk. I dag har Omni 500 000 läsare i veckan, 20 miljoner sidvisningar, 65 miljoner i årsomsättning och 25 anställda. Utvecklingen har fortsatt med Omni ekonomi och nu senast Omni pod.

Läs hela inlägget i Unn Edbergs blogg hos Dagens Media. 


Ämnen i artikeln:

Unn Edberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.