Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

”Ställ om marknadsföringen men var inte tyst”

Publicerad: 7 April 2020, 10:53

”Ställ om marknadsföringen men var inte tyst”, tipsar Emma Blom.

Emma Blom bloggar om de tre vanligaste trenderna hos svenska annonsörer under coronakrisen. Hittills har corona-annonseringen varit skral, menar hon.


Ämnen i artikeln:

Emma Blomcoronaviruset

Techjättarna ändrar nu sina tidigare mycket restriktiva regler för så kallade politisk annonsering för att släppa fram annonsering om corona. För er som inte arbetar med det här operativt har det alltså hittills varit näst intill omöjligt att annonsera på plattformarna om corona av rädsla för spridning av fake news. Men ny dag, nya regler – det är för väldigt många affärskritiskt, inte att annonsera om corona, men att ställa om och därmed ”erkänna” situationen. Allt annat sticker ut just nu på ett sätt som inte minst signalerar opersonligt och i vissa fall okänsligt.

Jag hoppas att de här nya reglerna får fler att ställa om sin ”riktiga” annonsering och börja arbeta igen. Hittills har väldigt många varumärken, fullt förståligt, arbetet i något slags undantagstillstånd.

Hittills har den svenska corona-annonnseringen därmed varit skral, i alla fall i mina flöden. Här är i alla fall tre väldigt tydliga trender, inte alltid bra trender…

Läs hela inlägget i Emma Bloms blogg hos Dagens Media.  

Ämnen i artikeln:

Emma Blomcoronaviruset

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.