Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Blogg

Smarta sätt att skapa läsarengagemang på Aftonbladet och Mitt i

Publicerad: 31 Januari 2020, 10:18

”Det som är verkligt intressant med Supernytt är en chattfunktion”, skriver Unn Edberg.

Unn Edberg skriver om hur Aftonbladet och Mitt i har arbetat för att öka engagemanget från läsarna.


Ämnen i artikeln:

Unn EdbergMitt iAftonbladet

Jag lyssnade på Josefin Lundh från Aftonbladet på TU:s analysdag. Hon berättade om två nya satsningar för läsarengagemang som jag tycker är riktigt spännande. 

Den första är nyhetstjänsten Supernytt. Syftet med tjänsten är att fylla ett behov hos de allra mest aktiva användarna på sajten – de som är inne varje dag och ofta flera gånger varje dag. De vill ha senaste nytt. Genom att bryta ut händelser av den karaktären i en egen tjänst gör Aftonbladet det lättare för användarna att följa pågående händselser. Arbetsflödet på redaktionen underlättas av att Supernytt inte består av artiklar utan helt enkelt av noteringar om händelser. Det går därför att producera många inslag med relativt liten reporterkraft (cirka en tjänst).

Men det som är verkligt intressant med Supernytt är en chattfunktion. 

Läs hela inlägget i Unn Edbergs blogg hos Dagens Media.  

Ämnen i artikeln:

Unn EdbergMitt iAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.