Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Blogg

Ska alla ta betalt av användarna?

Publicerad: 25 Oktober 2019, 09:02

Konsult- och analysbolaget Recuros grundare Jonas Åström är Dagens Medias nya bloggare.

Det är få mediehus som just nu inte satsar på digitala prenumerationer eller paid content-modeller, men är det verkligen rätt väg för alla? skriver Dagens Medias nya bloggare Jonas Åström.


Ämnen i artikeln:

Jonas ÅströmRecuro

Mediehus lever i fortsatt osäkra tider. Annonsaffärer pressas, läsarna sviker print och kostnadskostymen måste ständigt anpassas. Situationen gör att alla källor till nya intäkter är värda att testa och det är upp till varje bolag att själv bygga sin verktygslåda av intäktsmodeller, beroende på vad som fungerar för just deras titlar. Här är mod, innovation och snabbrörlighet viktiga talanger som alla moderna organisationer måste bemästra.

Alla mediehus måste förstå om och hur digitala prenumerationer passar in i just deras verktygslåda och i deras mix av intäktskällor. Flera bolag har med framgång visat att digitala prenumerationer kan bli en ny stabil intäktskälla och ett realistiskt framtida alternativ till både annons och pappersläsare.

Men, är digitala prenumerationer för alla? Här är sex frågor att ställa sig för att förstå om digitala prenumerationer är rätt väg framåt:

Läs hela inlägget i Jonas Åströms nya blogg hos Dagens Media här.  

Om Jonas Åström

Jonas Åström är grundare av Recuro, ett konsult- och analysbolag med fokus på att växa prenumerationsaffärer. På paid content-bloggen skriver Jonas om marknadsutvecklingen för digitala prenumerationer och paid content inom mediebranschen, samt ger tips om hur man praktiskt kan bygga och växa sin affär. 


Ämnen i artikeln:

Jonas ÅströmRecuro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.